• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka erbjudande via lendo?

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Ja det blir svårt med sådan inkomst. Tycker ändå att du ska ta svea och lösa de som syns på uc: northmil 50000 och ellos 30800. Därfeter har du utrymme att lösa viaconto 10750, ferratum 51000 och gf money 33000 , de med hög ränta.
De tillsammans kostar ca 8000 kr/ mån men din svea kommer kosta ca 2500.
Sedan kan du försöka köra snöbollsmetoden där du betalar allt du kan på den minsta skulden och så fortsätter du till nästa. Om 6 månader kan du ansöka om ett nytt samlingslån på ca 150-200 tusen och då löser du resterande skulder. Det krävs disciplin och om du kan höja din inkomst skulle det bli fantastiskt. Lycka till !!!
Jag håller med Bud. Ta de lån som kostar mest per månad för att minska din totala månadskostnad. Sen skulle jag leta på allt som går att sälja och sälja av för att betala av ännu mer enligt snöbollsmetoden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Med reservation för att jag inte vet hur ditt privatliv ser ut. Fortsätt ta ut full FP. Du kommer aldrig komma ner under dem 12000 du siktar på i fasta kostnader med detta lånet.
FP gör att du kan vara hemma 1 år. Du får helt enkelt skola in därefter och börja jobba igen för att ens ha en chans.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Jag är ledsen...
Men du har 480000 i lån och krediter. Lite osäker på din månadsinkomst men den var kanske 16000?

Du har just nu utgifter i bara lån och krediter på 18000 i månaden.
Framgår inte riktigt vad ditt nya lån kostar, men antar runt 2000?

Du behöver alltså ersätta 10k med 2k för att ens ha en suck.


Den "bästa" lösningen jag ser är att betala av följande och ta bort ~7900:- men sen tillkommer ju det nya lånets kostnad så skillnaden kanske blir ~5000:-/mån
Men
Ellos
Qliro
ViaConto
Privatperson (MÅSTE! Denna personen kommer annars hamna i klistret när din ekonomi brakar ihop då det är högst troligt.)
GFMoney
Bubbelroom
Merax


Summa att betala av: 161000:-


Som sagt det är ingen hållbar lösning.
A lite mer i skuld än jag trott då Aldrig skrivit ner alla såhär.. vilken ångest usch. Tack för planeringen och tips. Jag är fortfarande fast i hur jag ex. ska klara av nästa mån och kommande om jag gör såhär, då jag ändå ligger back.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Jag håller med Bud. Ta de lån som kostar mest per månad för att minska din totala månadskostnad. Sen skulle jag leta på allt som går att sälja och sälja av för att betala av ännu mer enligt snöbollsmetoden.
Tycker dedär var en bra planering med. Är däremot fast i hur jag ska klara nästa mån samt kommande månader om jag ändå ligger back... och saker att sälja o så har jag inte och räcker knappast ändå för o betala av något o sälja saker för 20kr. ex :/ :(
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Tycker dedär var en bra planering med. Är däremot fast i hur jag ska klara nästa mån samt kommande månader om jag ändå ligger back... och saker att sälja o så har jag inte och räcker knappast ändå för o betala av något o sälja saker för 20kr. ex :/ :(
Jag förstår det, men många 20kr blir ändå mer än man tror!
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Jag förstår det, men många 20kr blir ändå mer än man tror!
Blir nog o samla ihop allt jag kan med nästan hela lånet då, om jag blir avråden annat, för o sänka månadskostnaderna. Men hur ska jag klara mig tills januari med min inkomst tänker jag.. orolig att jag inte har nån annan utväg o kommer blir tvungen o ta små skitlån igen för o klara månaden... o sen inga pengar alls över/sparat. Då jävlar är det kört där :/ .. fyfan vad skulder tar på psyket.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Blir nog o samla ihop allt jag kan med nästan hela lånet då, om jag blir avråden annat, för o sänka månadskostnaderna. Men hur ska jag klara mig tills januari med min inkomst tänker jag.. orolig att jag inte har nån annan utväg o kommer blir tvungen o ta små skitlån igen för o klara månaden... o sen inga pengar alls över/sparat. Då jävlar är det kört där :/ .. fyfan vad skulder tar på psyket.
Om det ens blir "tills januari".. Kanske inte ens kommer gå o få nåt lån. Då vet jag inte vad jag gör.
 

elin723

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 September 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Blir nog o samla ihop allt jag kan med nästan hela lånet då, om jag blir avråden annat, för o sänka månadskostnaderna. Men hur ska jag klara mig tills januari med min inkomst tänker jag.. orolig att jag inte har nån annan utväg o kommer blir tvungen o ta små skitlån igen för o klara månaden... o sen inga pengar alls över/sparat. Då jävlar är det kört där :/ .. fyfan vad skulder tar på psyket.
Har du pratat med någon om det här utanför förumet? I och med att du är föräldraledig så har du kanske en partner, vet den om situationen du är i?

Har du ett jobb som du kan jobba extra på, ta ett pass kvällar eller helger när den andra föräldern är hemma med barnet? Eller hitta ett annat extrajobb för att öka din inkomst.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Har du pratat med någon om det här utanför förumet? I och med att du är föräldraledig så har du kanske en partner, vet den om situationen du är i?

Har du ett jobb som du kan jobba extra på, ta ett pass kvällar eller helger när den andra föräldern är hemma med barnet? Eller hitta ett annat extrajobb för att öka din inkomst.
Har en partner som inte skulle förstå sig på min situation tyvärr... Ang. att jobba nu, mitt barn helammar, blir därför lite svårt. Att pumpa ut mjölk så att det täcker en hel arbetspass man är borta funkar ju ej.. bebis är ju rätt liten också än så skulle vara förkrossande o lämna honom nån timma ens just nu
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Har en partner som inte skulle förstå sig på min situation tyvärr... Ang. att jobba nu, mitt barn helammar, blir därför lite svårt. Att pumpa ut mjölk så att det täcker en hel arbetspass man är borta funkar ju ej.. bebis är ju rätt liten också än så skulle vara förkrossande o lämna honom nån timma ens just nu
Allt funkar faktiskt om man måste... Du skulle nog bli lika förkrossad om allt går till inkasso, kfm utmätning osv osv.

Man får ta sina strider. Det gynnar dig själv, familjen o barnet i långa loppet!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp